پیام نوروزی
هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا

هم میهنان !
 

نوروزجشن رویش ، شگوفه و سبزینگی  ، جشن پایان  سردی و افسرده گی ، جشن شگوفایی و زنده گی بر همه شما مبارک باد.

 

سالی که گذشت  سال آرزو بستن و حرکت به پیش ، سال نزدیکی و دست دراز کردنها و چیره گی بر طلسم یاس بود.

چونان که اجداد مان از نوروز منحیث نماد نو شدن طبیعت و پیروزی مبارزه توده های کار و پیکار، پیروزی کاوه بر ضحاک  جشن میگرفتند و با آن امید به پیروزی را جان و مایه نومیدادند ، مردم جنگ زده و زیر ستم میهن ما هم در سالی که گذشت درفش مبارزه بخاطر صلح ، رهایی و پیشرفت را به زمین نگذاشته با امکان دسته داشته در برابر ضحاکیان و پاسداران سردی و تباهی مقاومت و ایستاده گی کردند.سالی که گذشت سال پرحادثه و دشوار بود.

ادامه جنگ خانمان سوز، خرابی بی مانند امنیت و ثبات ، گسترش ستم و ویرانگری های ناتو و پنتاگون، چپاول بیشترهستی های مادی و معنوی مردم ، بزرگ ترین تقلبات انتخاباتی ، پایمال نمودن حقوق شهروندی، ادامه حاکمیت تاریک اندیش و ضد مردم ، تشدید دشواری های اقتصادی-اجتماعی، بیکاری مزمن و بی سابقه، گرانی و تورم فزاینده و تعمیق دره عظیم میان فقر و ثروت زنده گی ...عوامل بدبختی و دربدری بی مانند مردم بود.

 با آنکه نیروهای هوادار صلح  و پیشرفت در برابر این ناهنجاری ها سر بلند و قد برافراشتند، ولی کارهای بس بزرگی به سال نوی که در پیش است موکول گردید.

در روز های پایانی سال 1388 خبرقدر شناسی و ارج  از نوروز از سوی سازمان یونسکو به گوشها رسید.تصمیم بس بزرگیست و در خور اهمیت.

نو روز را خلاصه کردن به جشن پایکوبی و راه اندازی چند کنسرت، جفای بزرگی به پیشینان ، فرهنگ پربار و کهنسال مردمان ماست.

نگذاریم تا نوروز و درونمایه جنبش نوروزی در نتیجه بی توجه ای ما و دست درازی های خصم وطن و نوروز به بیراهه و گمراهی کشانیده شود. از نوروزمنحیث سند هویت ملی وتاریخی مان نگهداری و درونمایه انسانی آنرا در زنده گی خود بکاربندیم .

 

نو روز جشن پیروزی و دعوت به مبارزه در برابر سردی ، تباهی  و تاریکیست .آنگاه که انجماد سستی میگیرد ، دگر تردید به پیروزی بی معناست. در باور های نوروزی سوگ ، گریستن ، ظلمت و مرگ زایی از پلیدی های اهریمنی به حساب می آیند و بر خلاف  شادی ، امید ، خرمی و دفاع از زنده گی از مظاهر یزدانی و ارمغان آسمانی  پنداشته میشوند. چشم انداز بهار میهن و مردم مآنرا از همین اکنون میتوان دید.سال که در پیش است سال سرنوشت ساز ، سال کار و تلاش بیشتر بخاطر زدودن عناصر ستمگر، مرگزا و دفاع از انسان و زنده گیست .

 

هم میهنان گرامی!

نوروز و فرارسیدن سال نو خورشیدی را به شما و خانواده های تان  مبارک و شاد باش گفته هر روز تانرا پر از سلامتی و پیروزی  میخواهیم.

نوروز تان خجسته و پیکار تان بخاطر صلح و آزادی پیروز باد!

 

 

از سوی هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا

 

دکتر اسد محسن زاده


March 23rd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها